Digitale tanker
om smarte løsninger.
Her kan du lese mer om ny teknologi, digitale utviklinger og spennende nyheter!
Her kan du lese mer om ny teknologi, digitale utviklinger og spennende nyheter!
...men ikke alle har fått denne funksjonen enda.
Et nytt år står snart for døren. Med et nytt år kommer spørsmålene om hvilke endringer eller trender vi vil se.
Utviklerne bak de sosiale medieplattformene følger godt med på brukernes digitale atferd, for å hele tiden tilpasse plattformene etter hvordan vi endrer oss. Slår vi sammen funnene i trendrapporten «5 Consumer Shifts Shaping 2020 and Beyond» fra Facebook, og nyhetene som ble lansert på Facebooks årlige F8 samling tidligere i år, kan vi se hva som med høy sannsynlighet vil finne veien til Norge den kommende tiden.
Programmatiske annonsekjøp, også bare kalt "programmatic", har fått en sentral rolle innen mediekjøp de siste årene og får ofte en god bit av kaka når budsjettene skal fordeles. Mange ser god verdi i å bruke denne formen for annonsekjøp, men med en kjøpsmetodikk som gir mer treffsikre og kostnadseffektive kjøp, følger også ansvaret om å bruke verktøyet riktig.
Det skjer mye spennende på sosiale medie-fronten. Nye produktoppdateringer lanseres og ny teknologi blir til. Vi har tatt et lite dypdykk i hva som har skjedd den siste tiden i de ulike sosiale mediene vi jobber mest med!
Ipsos deler kvartalvis tall for bruk av sosiale medier i Norge. Tallene for årets andre kvartal er endelig ut! I denne bloggen gjengir vi Ipsos sin gode statistikk og oversikt. Spennende!
Facebooks årlige utviklerkonferanse «F8» ble nylig avholdt, og Mark Zuckerberg hadde mye spennende å presentere. De viktigste nyhetene er forenklet kommunikasjon på tvers av plattformer, Messenger for desktop og en omfattende satsing på sikkerhet.
Og det er på tide.
Ipsos deler tall for bruke av sosiale medier fire ganger i året. Nå er tallene for første kvartal 2019 ute! Vi har i denne bloggen delt Ipsos sin gode statistikk og oversikt. Gøy!
Video har de siste årene blitt mer og mer populært i den digitale sfæren. Vi har nådd et punkt der video ikke lenger kan være et alternativ, men en viktig del av arbeidet med innhold og markedsføring.
E-sport har hatt en enorm global vekst de siste årene, og Norge er intet unntak. Vår kunde Tussa ønsket å skape engasjement blant de yngre, og resultatet ble Tussaligaen. Vi Racer og Avento er stolte av å være med på denne satsingen. Sammen med Tussa og flere lokale ildsjeler, har vi jobbet for å kunne gi lokale spillentusiaster noe helt spesielt å glede seg til. Hold deg fast, her kommer Sunnmøres første store e-sportliga!