Digitale tanker
om smarte løsninger.
Her kan du lese mer om ny teknologi, digitale utviklinger og spennende nyheter!
Her kan du lese mer om ny teknologi, digitale utviklinger og spennende nyheter!
Av og til snakker vi med kunder som gjerne vil få opp følgertallet i sosiale medier. Og ja, vi forstår godt hvorfor og hva de ser for seg å få ut av det. Men så tenker jeg også at det finnes viktige ting å tenke over, lenge før flere følgere kan stå som et mål - alene.
Av sommerpraktikant Marius Karlsen:
Digitale medier gjør det mye enklere for mindre aktører å bli hørt, men det krever fortsatt mye forhåndskunnskap for å komme i gang. Spesielt for frivillige organisasjoner vet vi at det er lett å bli overveldet av den digitale verktøykassa og alle mulighetene den bringer. Med koronakrisen ble det enda vanskeligere å få kontakt med nye og eksisterende kunder og medlemmer. Derfor har jeg gjennom sommeren fått muligheten til å hjelpe et knippe lag og organisasjoner med å komme i gang på de digitale flatene.
Visste du at hele 68% av kunder ofte går rett til bedriftens sosiale kanaler for å lese anmeldelser og vurderinger gjort av andre kunder?
Uansett om du selger et fysisk produkt eller tilbyr en tjeneste, vil potensielle kunder se hva andre synes om din merkevare og din bedrift. De potensielle kundene ønsker å se hva du kan tilby, og at det er verdt deres tid og penger.
Av Marius Karlsen.
Besøker du nettsider i dag har du definitivt fått opp en boks som informerer om at nettsiden du besøker bruker informasjonskapsler for å gi deg en best mulig opplevelse. Om du er som de fleste andre, trykker du på aksepter-knappen før øynene dine i hele tatt rekker å glanse over det første ordet som står i boksen.
Hva er poenget med informasjonskapsler? Hvorfor blir du spurt om tillatelse for at de samles inn? Skaper de faktisk en bedre brukeropplevelse? Hva skjer dersom du avslår eller krysser ut boksen uten å akseptere?
Hvert kvartal deler Ipsos Norge tall for bruk av sosiale medier i Norge, og tallene for andre kvartal 2020 er klare!
Snapchat er kjent som en innovativ plattform som stadig publiserer nye produkt og tjenester og med de siste lanseringene er det spesielt nettbutikkene de ønsker å treffe.
Facebook fortsetter å utvide tilbudet for shopping-løsninger og fra 20. mai kan du både bli inspirert, se og handle direkte fra en bedrifts Facebook-side.
Sponset innholdsmarkedsføring går ut på å spre godt og engasjerende innhold gjennom annonser som er utformet som redaksjonelt innhold. Det er noen forskjeller mellom hva som er hva, men i denne artikkelen fokuserer vi på de ulike mulighetene og hvordan vi tar i bruk sponset innholdsmarkedsføring.
Mediehus og annonseplattformer sitter nå på store varelagre og opererer med lavere priser enn til vanlig. Samtidig preges den ekstra tiden vi har til rådighet i hverdagen av kjedescrolling. Benytter du som annonsør denne muligheten?